SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky
EURÓPSKA ÚNIA

Byť sexy v plavkách sa zakazuje. Mohlo by sa to niekoho dotknúť, rozhodol britský úrad pre reklamu

Inzerent sa bránil, že relácia sa odohráva počas letných mesiacov na pláži, jeho účastníčky trávia väčšinu času sporo oblečené, je určená pre divákov nad 16 rokov a je vysielaná po deviatej hodine večernej. Nepomohlo.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Pixabay)

Úrad regulujúci reklamu vo Veľkej Británii zakázal vysielanie reklamného spotu módnej značky Misguided. Prišla na ňu totiž sťažnosť, že sa dopúšťa vnímania žien ako sexuálnych objektov.

Reklama zachytáva modelky v plavkách vo zvodných pózach. Firma sa bráni tvrdením, že ženy zobrazuje ako emancipované a sebavedomé, píše server idnes.cz.

"Reklama zobrazuje modelky na pláži s roztiahnutými nohami vo zvodných pózach, ženu hladiacu si vnútornú stranu stehna," cituje vyjadrenie úradu pre štandardy v reklame spravodajský server The Huffington Post.

Skryť Vypnúť reklamu

Televízna stanica ITV reklamu vysielala v priebehu reality šou Love Island. Veľká časť obhajoby módnej značky stavia práve na kontexte, relácia sa totiž odohráva počas letných mesiacov na pláži a jeho účastníčky trávia väčšinu času sporo oblečené.

Súčasne je určený pre divákov nad 16 rokov a je vysielaný po deviatej hodine večernej.

"Snažili sme sa o propagáciu určitého životného štýlu, nie len oblečenia," bránila sa módna značka sťažnosti.

Dodala, že odhalenie kože bolo v danom kontexte relevantné a nevyhnutné. Ženy navyše podľa svojich slov zachytila ako emancipované a sebavedomé.

Úrad síce uznal, že plavky sa v letnej reklame dajú očakávať, rozhodol však, že v tomto prípade spôsob ich prezentovania navádzal divákov k vnímaniu žien ako sexuálnych objektov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Uznávame, že medzi obsahom reklamného spotu a reláciou, ktorým bola reality show zameraná na romantické vzťahy, sú určité podobnosti. Napriek tomu sme rozhodli, že by sa reklama niektorých divákov vážne dotkla, pretože ženy zobrazuje ako sexuálne objekty," rozhodol úrad.

Značka Misguided tak reklamu už nesmie znovu použiť. Súčasne ju úrad vyzval k tomu, aby sa v budúcnosti podobných reklám vyvarovala.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie články

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Európska únia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

ilustračné foto

Vykonali viac ako 1 303 000 testov, pozitivita teda predstavuje 0,77 percenta. Krajčí naznačil, odkedy by sa mohli opatrenia uvoľňovať.

1 h

PCR testami vyšetrili 16 498 osôb, antigénovými vyše pol milióna. Podiel nakazených stúpol na 11,5 percenta (PCR), pri antigénových bol menší ako 1 percento. Celkový počet zaočkovaných občanov je 95 766.

2 h
Elke Breitenbachová.

To je hrubo protiústavné," hovorí o návrhu právnik, keďže preferencie založené na etnickom pôvode sú výslovne zakázané.

5 h
Ilustračné foto.

Rozhodnutie o tom, že sa v tomto školskom roku ruší len externá časť maturitnej skúšky považuje aliancia za nie veľmi šťastné.

17 h