SME
Štvrtok, 4. jún, 2020 | Meniny má LenkaKrížovkyKrížovky
EURÓPSKA ÚNIA

Byť sexy v plavkách sa zakazuje. Mohlo by sa to niekoho dotknúť, rozhodol britský úrad pre reklamu

Inzerent sa bránil, že relácia sa odohráva počas letných mesiacov na pláži, jeho účastníčky trávia väčšinu času sporo oblečené, je určená pre divákov nad 16 rokov a je vysielaná po deviatej hodine večernej. Nepomohlo.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Pixabay)

Úrad regulujúci reklamu vo Veľkej Británii zakázal vysielanie reklamného spotu módnej značky Misguided. Prišla na ňu totiž sťažnosť, že sa dopúšťa vnímania žien ako sexuálnych objektov.

Reklama zachytáva modelky v plavkách vo zvodných pózach. Firma sa bráni tvrdením, že ženy zobrazuje ako emancipované a sebavedomé, píše server idnes.cz.

"Reklama zobrazuje modelky na pláži s roztiahnutými nohami vo zvodných pózach, ženu hladiacu si vnútornú stranu stehna," cituje vyjadrenie úradu pre štandardy v reklame spravodajský server The Huffington Post.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Televízna stanica ITV reklamu vysielala v priebehu reality šou Love Island. Veľká časť obhajoby módnej značky stavia práve na kontexte, relácia sa totiž odohráva počas letných mesiacov na pláži a jeho účastníčky trávia väčšinu času sporo oblečené.

Súčasne je určený pre divákov nad 16 rokov a je vysielaný po deviatej hodine večernej.

"Snažili sme sa o propagáciu určitého životného štýlu, nie len oblečenia," bránila sa módna značka sťažnosti.

Dodala, že odhalenie kože bolo v danom kontexte relevantné a nevyhnutné. Ženy navyše podľa svojich slov zachytila ako emancipované a sebavedomé.

Úrad síce uznal, že plavky sa v letnej reklame dajú očakávať, rozhodol však, že v tomto prípade spôsob ich prezentovania navádzal divákov k vnímaniu žien ako sexuálnych objektov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Uznávame, že medzi obsahom reklamného spotu a reláciou, ktorým bola reality show zameraná na romantické vzťahy, sú určité podobnosti. Napriek tomu sme rozhodli, že by sa reklama niektorých divákov vážne dotkla, pretože ženy zobrazuje ako sexuálne objekty," rozhodol úrad.

Značka Misguided tak reklamu už nesmie znovu použiť. Súčasne ju úrad vyzval k tomu, aby sa v budúcnosti podobných reklám vyvarovala.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie články

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Európska únia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Európska únia

Väčšina Európanov nie je spokojná s opatreniami EÚ prijatými počas pandémie

Opatrenia, ktoré prijala Únia v súvislosti s pandémiou, hodnotí pozitívne 48 percent Slovákov. Voči jej konaniu sú najviac kritickí Taliani a Španieli.

Šéfka eurokomisie Ursula von der Leyenová.
Slovensko

Na veci viery nesmieme siahať politickými rukami, myslí si Marcinková

"Dlhodobo sa venujem sociálnej oblasti a mám obavy z toho, čo by zákaz nedeľného predaja spravil s nezamestnanosťou," hovorí poslankyňa strany Za ľudí.

Vladimíra Marcinková.
Zahraničie

Prokuratúra vzniesla obvinenia voči 4 policajtom, ktorí zatýkali Floyda

Prokuratúra sprísnila obvinenia voči policajtovi, ktorý pri zatýkaní kľačal niekoľko minút na krku Georgea Floyda. Obžalovali ho z vraždy druhého stupňa.

Bývalý policajt Derek Chauvin.
Európska únia

Komisia chce z rozpočtu únie na r. 2020 získať ďalších 11,5 miliardy eur na obnovu

Európska komisia navrhla vyčleniť 585 miliónov eur pre sýrskych utečencov, väčšina by po schválení šla do Turecka.

Ilustračné foto.