SME
Pondelok, 18. november, 2019 | Meniny má Eugen
EURÓPSKA ÚNIA

Byť sexy v plavkách sa zakazuje. Mohlo by sa to niekoho dotknúť, rozhodol britský úrad pre reklamu

Inzerent sa bránil, že relácia sa odohráva počas letných mesiacov na pláži, jeho účastníčky trávia väčšinu času sporo oblečené, je určená pre divákov nad 16 rokov a je vysielaná po deviatej hodine večernej. Nepomohlo.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Pixabay)

Úrad regulujúci reklamu vo Veľkej Británii zakázal vysielanie reklamného spotu módnej značky Misguided. Prišla na ňu totiž sťažnosť, že sa dopúšťa vnímania žien ako sexuálnych objektov.

Reklama zachytáva modelky v plavkách vo zvodných pózach. Firma sa bráni tvrdením, že ženy zobrazuje ako emancipované a sebavedomé, píše server idnes.cz.

"Reklama zobrazuje modelky na pláži s roztiahnutými nohami vo zvodných pózach, ženu hladiacu si vnútornú stranu stehna," cituje vyjadrenie úradu pre štandardy v reklame spravodajský server The Huffington Post.

Článok pokračuje pod video reklamou

Televízna stanica ITV reklamu vysielala v priebehu reality šou Love Island. Veľká časť obhajoby módnej značky stavia práve na kontexte, relácia sa totiž odohráva počas letných mesiacov na pláži a jeho účastníčky trávia väčšinu času sporo oblečené.

Súčasne je určený pre divákov nad 16 rokov a je vysielaný po deviatej hodine večernej.

"Snažili sme sa o propagáciu určitého životného štýlu, nie len oblečenia," bránila sa módna značka sťažnosti.

Dodala, že odhalenie kože bolo v danom kontexte relevantné a nevyhnutné. Ženy navyše podľa svojich slov zachytila ako emancipované a sebavedomé.

Úrad síce uznal, že plavky sa v letnej reklame dajú očakávať, rozhodol však, že v tomto prípade spôsob ich prezentovania navádzal divákov k vnímaniu žien ako sexuálnych objektov.

"Uznávame, že medzi obsahom reklamného spotu a reláciou, ktorým bola reality show zameraná na romantické vzťahy, sú určité podobnosti. Napriek tomu sme rozhodli, že by sa reklama niektorých divákov vážne dotkla, pretože ženy zobrazuje ako sexuálne objekty," rozhodol úrad.

Značka Misguided tak reklamu už nesmie znovu použiť. Súčasne ju úrad vyzval k tomu, aby sa v budúcnosti podobných reklám vyvarovala.

Najčítanejšie články

Téma: Európska únia


Neprehliadnite tiež

November ´89

Slovenská ekonomika od revolúcie dobieha západ, časy Tatranského tigra sú však už preč

Najväčšej dynamike počas posledných tridsiatich rokov sa slovenské hospodárstvo tešilo po roku 2000 až do hospodárskej krízy v roku 2009, kedy zaznamenalo aj dvojciferný rast.

Bratislavský závod automobilky Volkswagen.
Kresťanstvo

Pápež navštívi japonské mestá Hirošima a Nagasaki

"František prikročí k čo najráznejšiemu apelu v prospech spoločných opatrení na úplné odstránenie jadrových zbraní," uviedol štátny tajomník Vatikánu.

Spúšť v meste Hirošima po atómovom útoku.
Slovensko

V Želovciach je dodnes Gottwaldova i Pionierska ulica

Najvhodnejšia pôda na takéto zmeny bola hneď po revolúcii. S pribúdajúcim časom šanca slabne, myslí si starosta.

Želovce.
November ´89

Námestia boli znovu plné. Spomínalo sa i vyzývalo

Spomienkové podujatia sa konali na viacerých miestach Slovenska.

Oslavy Novembra 89 na Námestí slobody, ktoré zorganizovala iniciatíva Za slušné Slovensko.