SME
Pondelok, 18. november, 2019 | Meniny má Eugen
EURÓPSKA ÚNIA

Byť sexy v plavkách sa zakazuje. Mohlo by sa to niekoho dotknúť, rozhodol britský úrad pre reklamu

Inzerent sa bránil, že relácia sa odohráva počas letných mesiacov na pláži, jeho účastníčky trávia väčšinu času sporo oblečené, je určená pre divákov nad 16 rokov a je vysielaná po deviatej hodine večernej. Nepomohlo.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Pixabay)

Úrad regulujúci reklamu vo Veľkej Británii zakázal vysielanie reklamného spotu módnej značky Misguided. Prišla na ňu totiž sťažnosť, že sa dopúšťa vnímania žien ako sexuálnych objektov.

Reklama zachytáva modelky v plavkách vo zvodných pózach. Firma sa bráni tvrdením, že ženy zobrazuje ako emancipované a sebavedomé, píše server idnes.cz.

"Reklama zobrazuje modelky na pláži s roztiahnutými nohami vo zvodných pózach, ženu hladiacu si vnútornú stranu stehna," cituje vyjadrenie úradu pre štandardy v reklame spravodajský server The Huffington Post.

Článok pokračuje pod video reklamou

Televízna stanica ITV reklamu vysielala v priebehu reality šou Love Island. Veľká časť obhajoby módnej značky stavia práve na kontexte, relácia sa totiž odohráva počas letných mesiacov na pláži a jeho účastníčky trávia väčšinu času sporo oblečené.

Súčasne je určený pre divákov nad 16 rokov a je vysielaný po deviatej hodine večernej.

"Snažili sme sa o propagáciu určitého životného štýlu, nie len oblečenia," bránila sa módna značka sťažnosti.

Dodala, že odhalenie kože bolo v danom kontexte relevantné a nevyhnutné. Ženy navyše podľa svojich slov zachytila ako emancipované a sebavedomé.

Úrad síce uznal, že plavky sa v letnej reklame dajú očakávať, rozhodol však, že v tomto prípade spôsob ich prezentovania navádzal divákov k vnímaniu žien ako sexuálnych objektov.

"Uznávame, že medzi obsahom reklamného spotu a reláciou, ktorým bola reality show zameraná na romantické vzťahy, sú určité podobnosti. Napriek tomu sme rozhodli, že by sa reklama niektorých divákov vážne dotkla, pretože ženy zobrazuje ako sexuálne objekty," rozhodol úrad.

Značka Misguided tak reklamu už nesmie znovu použiť. Súčasne ju úrad vyzval k tomu, aby sa v budúcnosti podobných reklám vyvarovala.

Najčítanejšie články

Téma: Európska únia


Neprehliadnite tiež

November ´89

Námestia boli znovu plné. Spomínalo sa i vyzývalo

Spomienkové podujatia sa konali na viacerých miestach Slovenska.

Oslavy Novembra 89 na Námestí slobody, ktoré zorganizovala iniciatíva Za slušné Slovensko.
November ´89

Danko: Pred 30 rokmi sme porazili komunizmus, spoločne zdoláme aj súčasné výzvy

"Dnes mám pocit, že sa nám snažia vsugerovať, že len to, čo prichádza zo západu je správne. Ja som však presvedčený, že najlepšia ideológia je zdravý rozum a čisté srdce,“ povedal.

Andrej Danko.
November ´89

Ciele novembra ’89 sa podľa Popoviča v mnohom nenaplnili

Spoločenská diskusia, v ktorej je možné nastoliť témy, pomenovať príčiny a nachádzať riešenia, je potrebná pre zdravý vývoj spoločnosti. Za 30 rokov od Nežnej revolúcie však takmer vymizla, tvrdí jeden z lídrov študentského hnutia.

Anton Popovič.
November ´89

Predstavitelia krajín V4 si uctili obete režimu pri Bráne slobody

"My si len želajme, aby ľudia nezostali apatickí, aby kedykoľvek tak ako po vybojovanej slobode názoru a slova mohli kedykoľvek na uliciach prejaviť svoj názor. Ale želajme si, aby to bolo vždy pokojnou a mierovou cestou," povedal Pellegrini.

Poľský minister zahraničných vecí Jacek Czaputowicz, manželka predsedu vlády Česka Monika Babišová, predseda vlády ČR Andrej Babiš, predseda vlády SR Peter Pellegrini, predseda vlády Maďarska Viktor Orbán a manželka predsedu vlády Maďarska Anikó Lévai.