Jeden z gigantov na trhu s drogériou Procter & Gamble stiahne z obalov produktov značky Always symbol Venuše, ktorý značí ženské pohlavie.
Zástupcovia firmy tak vyhoveli prianiam aktivistov, ktorí poukázali na prípady, že nie všetci, ktorí menštruujú, sú ženy, píše server idnes.cz.
Kroky vedúce k rodovej neutralite podnikla napríklad aj novozélandská armáda, ktorá novo povoľuje vojakom-mužom nosiť make-up.
O zmenu sa zasadili aktivisti, ktorým vadil symbol Venuše, ktorý sa používa pre označenie ženského pohlavia (♀) na vnútorných obaloch vložiek.
Medzi ich argumentmi bolo najmä to, že nie všetci, ktorí menštruujú, sú ženy, a nie všetky ženy majú menštruáciu.
V júli aktivistka Melly Boomová na Twitteri zverejnila status, v ktorom upozorňovala na nonbinárné a trans osoby, ktoré tiež potrebujú produkty Always používať.
K jej vyhlásenia sa pridávali ďalší, tí sa zároveň pýtali, prečo je dôležité mať na prebale práve ženský symbol.
"Značka Always cez tridsaťpäť rokov cielila na dievčatá a ženy a v tom samozrejme bude pokračovať. Zároveň sme ale na ceste k inklúziu, aby sme pochopili potreby všetkých našich zákazníkov," uviedla firma Procter & Gamble v utorňajšom vyhlásení, ktoré citovala CNN.
Menštruácia môže byť traumatický zážitok pre transgender alebo nonbinárných ľudí najmä preto, že je spájaná s osobami, ktoré sa so znakmi ženského pohlavia narodili.
"Odstránenie toho symbolu je dobrý krok, pretože firma svojim zákazníkom ukazuje, že rešpektuje ich identitu," uviedol psychiater Jack Turban z Harvardovej univerzity pre denník The Sun.
"Snažíme sa zohľadňovať potreby našich zákazníkov, či už ide o reklamu, balenie alebo dizajn našich produktov. Chceme sa uistiť, že napĺňame potreby každého, kto si naše výrobky kupuje, " uviedla firma.
Ide o zmeny smerom k rodovej neutrálnosti, ktorú podniká mnoho veľkých značiek. Medzi nimi napríklad firma Mattel a jej rodovo neutrálna bábika Barbie, MasterCard alebo populárna zoznamka Tinder.
Rodová neutrálnosť v novozélandskej armáde
Nielen výrobcovia vložiek, ale aj novozélandská armáda smeruje k rodovej vyváženosti, konkrétne modernizuje pravidlá ohľadom vzhľadu vojakov.
Od novembra budú podľa denníka The Telegraph mať všetci vojaci, nielen vojačky, možnosť nosiť v službe decentný make-up vrátane prirodzene vyzerajúcich umelých rias.
Povolené budú aj nalakované nechty, nenápadné náušnice a ľahký parfém alebo kolínska. Nariadenie však stále zakazuje piercingy, nápadné účesy či vlasové doplnky.
Informáciu potvrdil generál námorníctva David Proctor minulý piatok. "Zmeny platia od prvého novembra," uviedol.
"Zmeny reflektujú meniacu sa situáciu v spoločnosti. Diverzita a inklúzia sú kľúčové pre náš úspech a sú rovnako dôležité ako tradícia našej armády," uviedol Proctor.
Dodal, že štandardy armády sú založené na upravenosti, čistote, bezpečnosti a vojenstva.