SME
Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky
ZAHRANIČIE

Z vložiek Always zmizne symbol ženského pohlavia, výrobca vyslyšal aktivistov

Podľa aktivistov nie všetci, ktorí menštruujú, sú ženy a nie všetky ženy majú menštruáciu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Fotolia.com)

Jeden z gigantov na trhu s drogériou Procter & Gamble stiahne z obalov produktov značky Always symbol Venuše, ktorý značí ženské pohlavie.

Zástupcovia firmy tak vyhoveli prianiam aktivistov, ktorí poukázali na prípady, že nie všetci, ktorí menštruujú, sú ženy, píše server idnes.cz.

Kroky vedúce k rodovej neutralite podnikla napríklad aj novozélandská armáda, ktorá novo povoľuje vojakom-mužom nosiť make-up.

O zmenu sa zasadili aktivisti, ktorým vadil symbol Venuše, ktorý sa používa pre označenie ženského pohlavia (♀) na vnútorných obaloch vložiek.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi ich argumentmi bolo najmä to, že nie všetci, ktorí menštruujú, sú ženy, a nie všetky ženy majú menštruáciu.

V júli aktivistka Melly Boomová na Twitteri zverejnila status, v ktorom upozorňovala na nonbinárné a trans osoby, ktoré tiež potrebujú produkty Always používať.

K jej vyhlásenia sa pridávali ďalší, tí sa zároveň pýtali, prečo je dôležité mať na prebale práve ženský symbol.

"Značka Always cez tridsaťpäť rokov cielila na dievčatá a ženy a v tom samozrejme bude pokračovať. Zároveň sme ale na ceste k inklúziu, aby sme pochopili potreby všetkých našich zákazníkov," uviedla firma Procter & Gamble v utorňajšom vyhlásení, ktoré citovala CNN.

Menštruácia môže byť traumatický zážitok pre transgender alebo nonbinárných ľudí najmä preto, že je spájaná s osobami, ktoré sa so znakmi ženského pohlavia narodili.

Skryť Vypnúť reklamu

"Odstránenie toho symbolu je dobrý krok, pretože firma svojim zákazníkom ukazuje, že rešpektuje ich identitu," uviedol psychiater Jack Turban z Harvardovej univerzity pre denník The Sun.

"Snažíme sa zohľadňovať potreby našich zákazníkov, či už ide o reklamu, balenie alebo dizajn našich produktov. Chceme sa uistiť, že napĺňame potreby každého, kto si naše výrobky kupuje, " uviedla firma.

Ide o zmeny smerom k rodovej neutrálnosti, ktorú podniká mnoho veľkých značiek. Medzi nimi napríklad firma Mattel a jej rodovo neutrálna bábika Barbie, MasterCard alebo populárna zoznamka Tinder.

Rodová neutrálnosť v novozélandskej armáde


Nielen výrobcovia vložiek, ale aj novozélandská armáda smeruje k rodovej vyváženosti, konkrétne modernizuje pravidlá ohľadom vzhľadu vojakov.

Skryť Vypnúť reklamu

Od novembra budú podľa denníka The Telegraph mať všetci vojaci, nielen vojačky, možnosť nosiť v službe decentný make-up vrátane prirodzene vyzerajúcich umelých rias.

Povolené budú aj nalakované nechty, nenápadné náušnice a ľahký parfém alebo kolínska. Nariadenie však stále zakazuje piercingy, nápadné účesy či vlasové doplnky.

Informáciu potvrdil generál námorníctva David Proctor minulý piatok. "Zmeny platia od prvého novembra," uviedol.

"Zmeny reflektujú meniacu sa situáciu v spoločnosti. Diverzita a inklúzia sú kľúčové pre náš úspech a sú rovnako dôležité ako tradícia našej armády," uviedol Proctor.

Dodal, že štandardy armády sú založené na upravenosti, čistote, bezpečnosti a vojenstva.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie články

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Zahraničie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Polícia opätovne zadržala Moniku Jankovskú.

Zadržanie sa má týkať kauzy trenčianskeho baru Fatima. Podľa jej obhajcu Erdösa tým došlo k porušeniu jej základných práv.

3m
Sputnik dorazil na košické letisko za prítomnosti premiéra a ministra zdravotníctva.

Výrobca vakcíny tak údajne urobil preto, že vakcína na Slovensku je predmetom nenávisti a koaliční partneri hrozia rozpadom vlády. Lieková agentúra medzitým spustila proces preskúmavania Sputniku V.

2 h

Vyšetrili vyše 153-tisíc osôb. Podiel nakazených je stále vysoký.

4 h
Ilustračné foto

Zeman na Babišov podnet požiadal Čínu o vakcínu od firmy Sinopharm. Merkelovú k zmene postoja k AstreZenece viedli nové štúdie.

5 h