SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Nabúranú Teslu hasili tri dni a stále nevedia, čo s ňou

Päťdesiat hasičov spotrebovalo 11-tisíc litrov vody, a nakoniec to museli vyriešiť netradičným spôsobom.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Facebook Landes-Feuerwehrverband Tirol)

SALZBURG - Požiare elektromobilov prináša niekoľko problémov, ktoré u spaľovacích motorov nie sú. Ukázala to októbrová nehoda, pri ktorej v Rakúsku havaroval vodič Tesly a okamžite na to auto vzplanulo, píše server echo24.cz.

Vodič prežil, ale Tesla sa hasila ťažko. Pokúšalo sa o to 50 hasičov, spotrebovali 11-tisíc litrov vody a auto musel nakoniec bager ponoriť na tri dni do špeciálneho hasiaceho kontajnera. Informácie priniesol server denníka Kronen Zeitung.

Vodič Dominik Freymuth sa v októbri vydal z Mníchova do Salzburgu. Počas cesty ale nabúral autom do stromu a jeho Tesla začala horieť. Život mu zachránili dvaja vodiči z prechádzajúcich áut a následne bol hospitalizovaný v nemocnici.

SkryťVypnúť reklamu

Keď hasiči dorazili, bola Tesla už v plameňoch, informujú o tom stránky tirolských hasičov. Akcia bola, podľa slov veliteľa hasičského zboru v Kitzbüheli Bernharda Geislera, oveľa zložitejšie ako u áut so spaľovacími motormi.

Elektromobily totiž obsahujú lítium-iónovú batériu, ktorá sa skladá z veľkého množstva článkov. Akonáhle je jeden poškodený, dôjde k sérii elektrických skratov, ktoré požiar neustále rozširujú.

Podľa výrobcu je na uhasenie Tesly potrebných asi 11 000 litrov vody, pre porovnanie, priemerná hasičská autocisterna má objem asi 8-tisíc litrov vody.

Elektromobily majú tiež batériu v spodnej časti vozidla, čo silne komplikuje prácu hasičov.

V akcii bolo nasadených 50 hasičov, niekoľko vozov a špeciálny kontajner, ktorý vozidlo chladí až po dobu 72 hodín. Elektromobil totiž môže vzplanúť aj tri dni po požiari.

SkryťVypnúť reklamu

Auto bolo potom vložené bagrom do kontajnera a zaplavené vodou, aby znovu nezahorelo.

Voda z kontajnera musela byť po akcii ekologicky zlikvidovaná, rovnaký osud čakal aj pôdu z miesta nehody. Hrozila totiž ich kontaminácie kyselinami z batérie, ktoré by sa cez ne mohli dostať do podzemných vôd.

Komplikácie tiež nastávajú s likvidáciou už zničeného auta. Každý dovozca alebo výrobca je síce povinný si vozidlo vziať späť bez ohľadu na jeho stav. Firma, na ktorú Tesla problémy s likvidáciou auta previedla, sa však vyjadrila, že zatiaľ nemá potrebné osvedčenie od ministerstva.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články

          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Neprehliadnite tiež

          Ilustračná fotografia.

          Washington v posledných týždňoch úradovania amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalil na Demirov sankcie.


          TASR 27. apr
          Animátori sa učili ako pripraviť farské stretnutie detí a mládeže.

          V centre v Juskovej Voli školili vyše päťdesiat ľudí.


          Viktória Žolnová 26. apr
          Emmanuel Macron sa poďakoval všetkým ľuďom, ktorí hlasovali v druhom kole prezidentských volieb.

          Slovenskí poslanci europarlamentu vítajú Macronove znovuzvolenie za prezidenta.


          SITA 25. apr
          Prešovský arcibiskup a metropolita Ján Babjak.

          Pápež František prijal jeho zrieknutie sa pastoračnej služby.


          kW 25. apr
          SkryťZatvoriť reklamu