SME
Pondelok, 18. november, 2019 | Meniny má Eugen
EURÓPSKA ÚNIA

Nabúranú Teslu hasili tri dni a stále nevedia, čo s ňou

Päťdesiat hasičov spotrebovalo 11-tisíc litrov vody, a nakoniec to museli vyriešiť netradičným spôsobom.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Facebook Landes-Feuerwehrverband Tirol)

SALZBURG - Požiare elektromobilov prináša niekoľko problémov, ktoré u spaľovacích motorov nie sú. Ukázala to októbrová nehoda, pri ktorej v Rakúsku havaroval vodič Tesly a okamžite na to auto vzplanulo, píše server echo24.cz.

Vodič prežil, ale Tesla sa hasila ťažko. Pokúšalo sa o to 50 hasičov, spotrebovali 11-tisíc litrov vody a auto musel nakoniec bager ponoriť na tri dni do špeciálneho hasiaceho kontajnera. Informácie priniesol server denníka Kronen Zeitung.

Vodič Dominik Freymuth sa v októbri vydal z Mníchova do Salzburgu. Počas cesty ale nabúral autom do stromu a jeho Tesla začala horieť. Život mu zachránili dvaja vodiči z prechádzajúcich áut a následne bol hospitalizovaný v nemocnici.

Článok pokračuje pod video reklamou

Keď hasiči dorazili, bola Tesla už v plameňoch, informujú o tom stránky tirolských hasičov. Akcia bola, podľa slov veliteľa hasičského zboru v Kitzbüheli Bernharda Geislera, oveľa zložitejšie ako u áut so spaľovacími motormi.

Elektromobily totiž obsahujú lítium-iónovú batériu, ktorá sa skladá z veľkého množstva článkov. Akonáhle je jeden poškodený, dôjde k sérii elektrických skratov, ktoré požiar neustále rozširujú.

Podľa výrobcu je na uhasenie Tesly potrebných asi 11 000 litrov vody, pre porovnanie, priemerná hasičská autocisterna má objem asi 8-tisíc litrov vody.

Elektromobily majú tiež batériu v spodnej časti vozidla, čo silne komplikuje prácu hasičov.

V akcii bolo nasadených 50 hasičov, niekoľko vozov a špeciálny kontajner, ktorý vozidlo chladí až po dobu 72 hodín. Elektromobil totiž môže vzplanúť aj tri dni po požiari.

Auto bolo potom vložené bagrom do kontajnera a zaplavené vodou, aby znovu nezahorelo.

Voda z kontajnera musela byť po akcii ekologicky zlikvidovaná, rovnaký osud čakal aj pôdu z miesta nehody. Hrozila totiž ich kontaminácie kyselinami z batérie, ktoré by sa cez ne mohli dostať do podzemných vôd.

Komplikácie tiež nastávajú s likvidáciou už zničeného auta. Každý dovozca alebo výrobca je síce povinný si vozidlo vziať späť bez ohľadu na jeho stav. Firma, na ktorú Tesla problémy s likvidáciou auta previedla, sa však vyjadrila, že zatiaľ nemá potrebné osvedčenie od ministerstva.

Najčítanejšie články

Téma: Európska únia


Neprehliadnite tiež

November ´89

Námestia boli znovu plné. Spomínalo sa i vyzývalo

Spomienkové podujatia sa konali na viacerých miestach Slovenska.

Oslavy Novembra 89 na Námestí slobody, ktoré zorganizovala iniciatíva Za slušné Slovensko.
November ´89

Danko: Pred 30 rokmi sme porazili komunizmus, spoločne zdoláme aj súčasné výzvy

"Dnes mám pocit, že sa nám snažia vsugerovať, že len to, čo prichádza zo západu je správne. Ja som však presvedčený, že najlepšia ideológia je zdravý rozum a čisté srdce,“ povedal.

Andrej Danko.
November ´89

Ciele novembra ’89 sa podľa Popoviča v mnohom nenaplnili

Spoločenská diskusia, v ktorej je možné nastoliť témy, pomenovať príčiny a nachádzať riešenia, je potrebná pre zdravý vývoj spoločnosti. Za 30 rokov od Nežnej revolúcie však takmer vymizla, tvrdí jeden z lídrov študentského hnutia.

Anton Popovič.
November ´89

Predstavitelia krajín V4 si uctili obete režimu pri Bráne slobody

"My si len želajme, aby ľudia nezostali apatickí, aby kedykoľvek tak ako po vybojovanej slobode názoru a slova mohli kedykoľvek na uliciach prejaviť svoj názor. Ale želajme si, aby to bolo vždy pokojnou a mierovou cestou," povedal Pellegrini.

Poľský minister zahraničných vecí Jacek Czaputowicz, manželka predsedu vlády Česka Monika Babišová, predseda vlády ČR Andrej Babiš, predseda vlády SR Peter Pellegrini, predseda vlády Maďarska Viktor Orbán a manželka predsedu vlády Maďarska Anikó Lévai.