SME
Nedeľa, 23. február, 2020 | Meniny má Roman, Romana
EURÓPSKA ÚNIA

Nabúranú Teslu hasili tri dni a stále nevedia, čo s ňou

Päťdesiat hasičov spotrebovalo 11-tisíc litrov vody, a nakoniec to museli vyriešiť netradičným spôsobom.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Facebook Landes-Feuerwehrverband Tirol)

SALZBURG - Požiare elektromobilov prináša niekoľko problémov, ktoré u spaľovacích motorov nie sú. Ukázala to októbrová nehoda, pri ktorej v Rakúsku havaroval vodič Tesly a okamžite na to auto vzplanulo, píše server echo24.cz.

Vodič prežil, ale Tesla sa hasila ťažko. Pokúšalo sa o to 50 hasičov, spotrebovali 11-tisíc litrov vody a auto musel nakoniec bager ponoriť na tri dni do špeciálneho hasiaceho kontajnera. Informácie priniesol server denníka Kronen Zeitung.

Vodič Dominik Freymuth sa v októbri vydal z Mníchova do Salzburgu. Počas cesty ale nabúral autom do stromu a jeho Tesla začala horieť. Život mu zachránili dvaja vodiči z prechádzajúcich áut a následne bol hospitalizovaný v nemocnici.

Článok pokračuje pod video reklamou

Keď hasiči dorazili, bola Tesla už v plameňoch, informujú o tom stránky tirolských hasičov. Akcia bola, podľa slov veliteľa hasičského zboru v Kitzbüheli Bernharda Geislera, oveľa zložitejšie ako u áut so spaľovacími motormi.

Elektromobily totiž obsahujú lítium-iónovú batériu, ktorá sa skladá z veľkého množstva článkov. Akonáhle je jeden poškodený, dôjde k sérii elektrických skratov, ktoré požiar neustále rozširujú.

Podľa výrobcu je na uhasenie Tesly potrebných asi 11 000 litrov vody, pre porovnanie, priemerná hasičská autocisterna má objem asi 8-tisíc litrov vody.

Elektromobily majú tiež batériu v spodnej časti vozidla, čo silne komplikuje prácu hasičov.

V akcii bolo nasadených 50 hasičov, niekoľko vozov a špeciálny kontajner, ktorý vozidlo chladí až po dobu 72 hodín. Elektromobil totiž môže vzplanúť aj tri dni po požiari.

Auto bolo potom vložené bagrom do kontajnera a zaplavené vodou, aby znovu nezahorelo.

Voda z kontajnera musela byť po akcii ekologicky zlikvidovaná, rovnaký osud čakal aj pôdu z miesta nehody. Hrozila totiž ich kontaminácie kyselinami z batérie, ktoré by sa cez ne mohli dostať do podzemných vôd.

Komplikácie tiež nastávajú s likvidáciou už zničeného auta. Každý dovozca alebo výrobca je síce povinný si vozidlo vziať späť bez ohľadu na jeho stav. Firma, na ktorú Tesla problémy s likvidáciou auta previedla, sa však vyjadrila, že zatiaľ nemá potrebné osvedčenie od ministerstva.

Najčítanejšie články

Téma: Európska únia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Slovensko

Predvolebné naťahovačky: OĽaNO sa sťažuje na Pentu, Google stopol videá Smeru

OĽaNO tvrdí, že mu cenzuruje inzeráty. "Inzerát nesmie obsahovať hrubo zavádzajúce a lživé tvrdenia,“ uviedlo vydavateľstvo. Smer hovorí, že šlo len o technické úpravy.

Na snímke vľavo predseda vlády Peter Pellegrini a vpravo predseda hnutia OĽaNO Igor Matovič počas mimoriadnej schôdze 13. septembra 2019 v Bratislave.
Slovensko

V súvislosti s výbuchom plynu v Prešove zadržala ďalšie dve osoby

Voči trom už obvineným zmenili právnu kvalifikáciu: Všetkým obvineným teraz hrozí v prípade dokázania viny 20 rokov až doživotie.

Horiaca bytovka po výbuchu plynu v Prešove.
Názory

Markéta Šichtařová: Nulová tolerancia pre vydieranie ekoteroristov

Kedy prestane vymäknutá väčšinová západná populácia ustupovať vydieraniu menšinových ľavičiarskych šialencov, ktorí svoju nenávisť k slobodnému svetu a kapitalizmu pretreli nazeleno?

Takto protestovali členovia Extinction Rebellion proti London Fashion Week.
Názory

O demokracii, slobode a ich neľahkom spolužití

Demokracia je unikátny systém v tom, že dáva aj nejposlednějšiemu jedincovi do ruky niečo, čo má váhu - volebné právo.