SME
Utorok, 14. júl, 2020 | Meniny má KamilKrížovkyKrížovky
ZAHRANIČIE

Objasnili záhadné úmrtia po fajčení e-cigariet. Môže za ne zrejme acetát vitamínu E

Vitamínový acetát v týchto výrobkoch používajú ako zahusťovadlá, najmä vo výrobkoch z čierneho trhu.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: AdobeStock)

NEW YORK - Za ochoreniami pľúc či dokonca úmrtiami spájanými s elektronickými cigaretami stoja s najvyššou pravdepodobnosťou acetáty vitamínu E.

Vyplýva to zo štúdie amerického Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC), ktorá našla príslušné octany vo všetkých 29 vzorkách, ktoré skúmala.

Zrejme na následky takzvaného vapingu zomrelo v Spojených štátoch už 39 ľudí a ďalšie 2-tisícky trpia zdravotnými ťažkosťami, píše server echo24.cz.

"Je to prvýkrát, čo sme objavili podozrivú látku v biologických vzorkách pacientov s týmito ochoreniami pľúc," uviedol inštitút v tlačovej správe.

Skryť Vypnúť reklamu

"Nález poskytuje priamy dôkaz acetátu vitamínu E ako hlavné príčiny poškodenie pľúc," dodal.

CDC však nevylučuje, že aj keď sa žiadna iná škodlivá látka neobjavila, môže byť problémom aj kombinácia dvoch a viacerých rôznych látok.

Octany tohto vitamínu sa nachádzajú v celom rade produktov, sú však škodlivé, ak ich človek vdýchne, poukazuje server Deutsche Welle.

Najviac zdravotných komplikácií pochádza z užívania produktov obsahujúcich THC, hlavnej psychotropnej látke v marihuane. Vitamínový acetát v týchto výrobkoch používajú ako zahusťovadlá, najmä vo výrobkoch z čierneho trhu.

Podľa CDC rad chorých priznal, že elektronické cigarety kupovali práve od pochybných predajcov.

Podozrenie na acetát vitamínu E už mali v septembri v štáte New York.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie články

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu