SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
SLOVENSKO

Progresívne Slovensko zneužívalo na kampaň facebookové konto prezidentky

Hovorca Zuzany Čaputovej v reakcii mimovládke Transparency International Slovensko napísal, že o takýchto aktivitách nevedia.

Michal Truban.Michal Truban. (Zdroj: FOTO SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA - Progresívne Slovensko (PS) zneužívalo na kampaň facebookové konto prezidentky Zuzany Čaputovej. Informuje o tom mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS) na sociálnej sieti.

PS malo podľa mimovládky pri cielení inzercie na Facebooku v rukách aj aktuálne kontakty profilovej stránky prezidentky.

TIS ako príklad uviedla inzerát lídra PS Michala Trubana z tohto týždňa s reakciami Andreja Danka (SNS) na blokádu Národnej rady SR.

V popise cielenia reklamy je uvedené, že okrem iného sa status ukazoval aj fanúšikom stránky prezidentky. Hovorca hlavy štátu Martin Strižinec v reakcii mimovládke napísal, že o takýchto aktivitách nevedia.

„Reklamu je možné takto nastaviť len vtedy, ak disponujete administrátorskými právami k dotyčnej stránke, respektíve tá vám prístup ku kontaktom umožnila, čo nám potvrdil aj zamestnanec Facebooku," vysvetlila TIS.

Hovorca prezidentky Martin Strižinec v reakcii mimovládke napísal, že o takýchto aktivitách nevedia.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pôvodní administrátori facebookového profilu Zuzany Čaputovej boli nahrádzaní postupne novými, v závislosti od toho, ako sa priebežne dopĺňal tím spolupracovníkov prezidentky a odbor komunikácie," priblížil Strižinec.

Mimovládke však neodpovedal, kto aktuálne stránku spravuje a či takéto konanie považuje za etické.

Zuzana Čaputová bola podpredsedníčkou a prezidentskou kandidátkou PS. Pri zvolení mala na sociálnej sieti stotisíc sledovateľov. Po víťazstve vo voľbách sa členstva v strane vzdala a sľubovala nadstraníckosť.

„Je dobré, a o to sa budem aj ja usilovať, ak prezident zostáva nadstranícky, ak je skôr zástupcom občanov. Mal by byť reprezentantom občanov, všetkých voličov, byť nad delením na politické subjekty," povedala v lete 2019 pri nástupe do funkcie.

Skryť Vypnúť reklamu

V súčasnosti má na svojej profilovej stránke na sociálnej sieti 183-tisíc fanúšikov.

„Reklamu na Facebooku cielime na veľké množstvo cieľových skupín, podľa záujmov aj demografických údajov. Používame aj cieľové skupiny z predošlých kampaní PS/Spolu. Jedným z publík boli aj fanúšikovia stránky Zuzany Čaputovej. Po upozornení sme nášho dodávateľa požiadali o zrušenie cielenia podľa fanúšikov stránky," reagovala na otázky TIS hovorkyňa koalície Silvia Hudáčková.

Z Facebooku mimovládku informovali o tom, že ak chceli priamo cieliť na fanúšikov stránky prezidentky, ako to robili v PS, museli mať k jej profilu admin prístup.

Koalícia PS/Spolu minula na inzerciu na Facebooku počas volebnej kampane viac ako ktorákoľvek iná strana. Doteraz to bolo 250-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

„Schopnosť cieliť reklamu na toho správneho človeka je pre marketérov lukratívna vec. Už len cena jedného získaného sledovateľa sa pre nich pohybuje od niekoľko centov po desiatky eur, v závislosti od jeho či jej charakteristík. Michal Truban ašpiruje na pozíciu digitálneho lídra v budúcej vláde," píše TIS.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie články

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Marian Kotleba.

Poslanec Schlosár doplnil, že zmenu stanov, pre ktorú z vedenia odišli Uhrík, Mazurek, Suja a Ďurica, neschvaľuje jeden človek, ale snem strany.

5m
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Vrchol druhej vlny má Slovensko za sebou. Očakáva, že postupne s priaznivejšou situáciou dôjde časom aj k uvoľňovaniu zavedených opatrení. Problematický by ešte stále mohol byť britský variant nového koronavírusu.

2 h
Prílet poľských lekárov a zdravotníkov na víkendové skríngové testovanie na Slovensku.

Na bratislavskom letisku pristálo v piatok 65 z nich, ďalších 60 prichádza na Kysuce a Oravu, ostatní do okolia Starej Ľubovne.

4 h
Minister práce Milan Krajniak.

Podľa rezortu práce sa opatreniami podarili uchrániť vyše sedemtisíc pracovných miest. Miera nezamestnanosti bola na konci roka 7,57 percenta.

7 h