SME
Nedeľa, 25. september, 2022 | Meniny má Vladislav

Nemeckí vedci: Krvná skupina človeka môže určiť závažnosť priebehu COVID-19

U ľudí s jednou z krvných skupín je takmer o 50 percent vyššia pravdepodobnosť závažnejšieho priebehu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

BERLÍN - Nemeckí vedci zistili, že krvná skupina človeka môže určiť, nakoľko vážny bude uňho priebeh COVIDu-19, potenciálne smrtiaceho respiračného ochorenia spôsobovaného novým koronavírusom.

Vo štvrtok o tom informovali tlačové agentúry DPA a AP.

Výskum vedcov na Univerzite v Kiele v Nemecku bol zverejnený v odbornom časopise New England Journal of Medicine (NEJM).

Ukázal, že u ľudí s krvnou skupinou A je takmer o 50 percent vyššia pravdepodobnosť závažnejšieho priebehu ochorenia COVID-19 než u ľudí s ostatnými krvnými skupinami.

SkryťVypnúť reklamu

U ľudí so vzácnou krvnou skupinou nula je až o 50 percent nižšia pravdepodobnosť závažného ochorenia, odhalil výskum.

Existujú štyri hlavné krvné skupiny - A, B, AB a O (nula).

Výskumná skupina, vedená molekulárnym biológom Andrem Frankem, študovala krvné vzorky 1610 pacientov s COVIDom-19, ktorí boli na jednotkách intenzívnej starostlivosti (JIS) v talianskych a španielskych nemocniciach.

Všetci títo pacienti zahrnutí do štúdie boli napojení na pľúcny ventilátor (dýchací prístroj) alebo im podávali kyslík.

Okrem toho výskumníci odobrali aj krvné vzorky 2205 náhodne vybratým dospelým ľuďom v uvedených krajinách a urobili porovnanie.

"Za pomoci tejto veľkej zbierky údajov sme identifikovali veľmi zaujímavé oblasti genómu, ktoré zvyšujú alebo znižujú riziko vážneho priebehu ochorenia COVID-19," uviedol vo vyhlásení výskumník David Ellinghaus.

Najčítanejšie články

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Washington v posledných týždňoch úradovania amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalil na Demirov sankcie.

TASR 27. apr
          Animátori sa učili ako pripraviť farské stretnutie detí a mládeže.

V centre v Juskovej Voli školili vyše päťdesiat ľudí.

Viktória Žolnová 26. apr
          Emmanuel Macron sa poďakoval všetkým ľuďom, ktorí hlasovali v druhom kole prezidentských volieb.

Slovenskí poslanci europarlamentu vítajú Macronove znovuzvolenie za prezidenta.

SITA 25. apr
          Prešovský arcibiskup a metropolita Ján Babjak.

Pápež František prijal jeho zrieknutie sa pastoračnej služby.

kW 25. apr