PRAHA - Prehľadná grafická úprava, pekné prevedenie, jasná komunikácia a dôraz na sociálne siete.
Takto zatiaľ vyzerá osvetová kampaň slovenského ministerstva zdravotníctva, ktorá sa snaží motivovať Slovákov k očkovaniu proti covidu-19 a zároveň bojovať s hojne šírenými dezinformáciami.
Neunikla ani pozornosti Čechov, tí niektoré príspevky vo veľkom zdieľajú na internete a pochvaľujú si ich spracovanie v porovnaní s českými výstupmi, píše český server echo24.cz.
"Takto sa robí krízová komunikácia. Super dlhodobo kvalitne odvádzaná práca. Prečo sa nedá dosiahnuť rovnaká úroveň aj u nás?" pýta sa na Facebooku český konzultant, podnikateľ a publicista Petr Ludwig, ktorý zdieľal najnovší obrázok slovenského ministerstva zdravotníctva.
Infografika znázorňuje extrémne nízky počet alergických reakcií na vakcínu v porovnaní s celkovým počtom naočkovaných v USA.
Zároveň pre kontrast dodáva, koľko ľudí umrelo s covidom-19 počas uplynulého týždňa na pôde Spojených štátov.

Tento konkrétny príspevok má na konte už tisíce zdieľanie a komentárov, do jeho šírenia sa zapájajú aj sami Česi.
Mnohí si neodpustili poznámku smerom k českému rezortu zdravotníctva, ktoré je kritizované nielen za oneskorenú osvetovú kampaň, ale aj polovičatú komunikáciu k verejnosti.
A podobných grafických poradcov majú Slováci viac - niektoré obrázky porovnávajú benefity a riziká očkovania, vysvetľujú, kde sú ľudí najviac vystavení riziku nákazy, iné zrozumiteľne rozoberajú, akým spôsobom mydlo likviduje vírusy či sa zaoberajú konkrétnymi hoaxami a dezinformáciami.
Denné štatistiky okolo koronavírusy tiež vychádzajú v grafickej podobe nad rámec zverejňovania čísel na webových stránkach.
Nemenej hojne sa zdieľa aj obrázok, v ktorom slovenské ministerstvo radí, ako si čo najbezpečnejšie užiť tohtoročné Vianoce v piatich krátkych bodoch.
Príspevok bol zverejnený už 10. decembra, aby mali ľudia čas sa pripraviť, a doteraz visí pripnutý na facebookovej stránke rezortu.
Nutné je však dodať, že podobný obrázok vydalo aj české ministerstvo zdravotníctva 15. decembra, kde okrem iného odporúča tiež antigénne testy pred návštevou svojich známych, čo mnohí hodnotia kladne.
Aj keď nakoniec sa ukázalo, že kapacita odberov bola nedostatočná a na mnohé záujemcov sa dostáva až po Vianociach.
