MADRID - Spoločnosť Mars Wrigley vzbudila vlnu kritiky kvôli televíznej reklame na ich tyčinku Snickers. Podľa niektorých je reklama homofóbna.
Výrobca čokoládové tyčinky sa ospravedlnil za nedorozumenie, píše server echo24.cz.
Reklamný spot na tyčinku Snickers ukazuje španielskeho influencera s vysokým hlasom Alessa Gibajuha. V reklame požiada o "sexy pomarančový džús".
Namiesto toho dostane tyčinku Snickers a akonáhle sa do nej zahryzne, premení sa v muža s fúzmi a hlbokým hlasom.
Nasleduje klasické reklamné heslo Snickers: "Lepšie? Keď máš hlad, nie si to ty. "
Loading
...
Reklama sa stala terčom ostrej kritiky po tom, čo sa tento týždeň začala šíriť po internete. Niektorí ľudia vyzývali na bojkot značky.
Medzi tými, ktorí reklamný spot odsúdili, bola aj španielska federácia lesbičiek, gayov a bisexuálov, ktorá uviedla, že je "hanebné a nešťastné, že existujú spoločnosti, ktoré naďalej udržujú stereotypy a podporujú homofóbiu".
Zasiahla tiež španielska ministerka pre rovnosť Irene Monterová.
"Zaujímalo by ma, kto si môže myslieť, že je dobrý nápad používať homofóbiu ako obchodnú stratégiu. Naša spoločnosť je rozmanitá a tolerantná. Dúfajme, že sa tým budú riadiť aj tí, ktorí majú moc rozhodovať o tom, čo vidíme a počujeme v reklamách a televíznych reláciách," napísala na Twitter.
Značka sa po kritike ospravedlnila za nedorozumenie spôsobené reklamou.
"V žiadnom prípade nebolo naším zámerom stigmatizovať alebo uraziť akúkoľvek osobu alebo skupinu. V tejto konkrétnej kampani bolo cieľom priateľským a neformálnym spôsobom vyjadriť, že hlad môže zmeniť vašu náladu," uviedla firma.
Ospravedlnil sa tiež influencer Gibaja, ktorý v reklame účinkoval.
"Chcem dať jasne najavo, že by som nikdy nikomu neublížil. Ja zastávam rešpekt, rovnosť a toleranciu," vyjadril sa k reklame.